המשפיע הברסלבאי מפריך את השמועות: "ר' לוי יצחק בנדר הורה לי להצביע"

    נתי קאליש No Comments on המשפיע הברסלבאי מפריך את השמועות: "ר' לוי יצחק בנדר הורה לי להצביע"

    המשפיע ר' משה ביננשטוק שהיה מקורב ביותר לר' לוי יצחק בנדר מגדולי חסידי ברסלב בדור הקודם מבהיר: "גם כשרבי לוי יצחק זצ"ל הפסיק להצביע בעקבות טרור שהופעל נגדו הוא הורה לי להצביע" | כל הפרטים

    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חסידות ברסלב מחולקת לקהילות רבות כידוע. חלק גדול מהחסידות מבני עדות המזרח מצביע לש"ס, והחלק החסידי יותר מצביע לאגודת ישראל, כל אחד כפי הוראת משפיעי הקהילות.

    בחסידות יש גם קהילה לא קטנה שמשתייכת לקהילת הקנאים, שנמנעים מהצבעה בבחירות כהוראת רבותיהם. מטבע הדברים, דבר זה מוביל למחלוקת מה הייתה דעתם של גדולי החסידות בדור הקודם.

    אין חולק על כך שרבי לוי יצחק בנדר זצ"ל היה ממעתיקי השמועה, שריד לדור דעה, שהביא את תורת ברסלב מאומן לארץ ישראל, ובשיעוריו ושיחותיו הנחילה לרבים.

    לפי הידוע הוא חתם בעצמו על הקול קורא עבור הצבעה לאגודת ישראל, אך מכיוון שהוא נמנע בעצמו מלהצביע יש הטוענים שזו היא ההוכחה שדעתו הייתה נגד ההצבעה.

    לצורך בירור העניין, פנינו לרי משה ביננשטוק שהיה מהאנשים הקרובים אליו ביותר, וזכה לשמשו רבות בשנים, ושאלנו מה היה מורה רבי לוי יצחק לעשות ביום הבחירות.

    תשובתו כדלהלן: "אפילו כשהוא הפסיק להצביע בגלל הטרור שעשו לו, הוא אמר לי להצביע". ולשאלה מה להצביע ענה: "ג' או ש"ס שניהם ע"פ דעת תורה".

     

     

     



    0 תגובות